zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

Wifi File Transfer Pro Lebih Baik Untuk Pindah Data Dari SmartPhone ke PC

Tuesday, May 06, 20140 comments


Hari saya nak transfer satu gambar daripada smartphone ke laptop saya. Saya ada banyak pilihan untuk membuatnya. Antara pilihan-pilihan yang boleh dibuat ialah menggunakan bluetooth, send emel, dropbox, kabel OTG dan pendrive atau wifi transfer pro.

Saya melihat cara paling mudah ialah wifi transfer pro (WTP) kerana tak banyak keadah dan lebih cepat pemindahan data. WTP menggunakan port dan browser untuk pemidahan data.


Solfware ini boleh didapati pada google play. Kena bayar.. Nak free emel sahaja kepada saya.


Mula-mula klik start.


Satu arahan di maklumkan bahawa kita boleh akses file pada smartphone kita pada URL yang diberikan.



Sekarang boleh akses file.


Taip URL pada browser dan kita boleh explorer file pada smartphone.


Letakkan mouse pada gambar untuk paparan view. Kita boleh download, rename, delete dan copy file-file berkenaan.



Kita boleh setting untuk membuat pertukaran beberapa asas kepada penggunaan WTF ini. Selamat mencuba.




Share this article :

Post a Comment

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger